Dag 8 – En dålig vana jag önskar att jag inte hade.

Min allra sämsta vana är att jag brukar vara säker på att hela världen är emot mig.
Exempel: XX sätter sig inte bredvid mig på en lektion. Min första tanke är "Man kan inte lita på någon här i världen, nu har till och med XX övergett mig, jag är ensammast i hela världen..."
YY och ZZ ska gå och fika efter skolan men frågar om jag vill följa med först när det har varit bestämt ett tag (kan vara hela femton minuter). Min första tanke är: "Egentligen hade de väl inte tänkt bjuda in mig alls, de känner sig bara tvingade, bäst att jag tackar nej för jag vill ju inte besvära dem med min närvaro..."

Tro mig, det här är verkligen något jag försöker jobba med. För innerst inne vet jag ju att XX, YY och ZZ tycker jättemycket om mig och VISST vill umgås med mig, det här är bara ett negativt tankesätt som tyvärr sitter ganska djupt rotat. Till de av mina kompisar som har drabbats av det här vill jag passa på att säga förlåt och tack för att ni står ut med mig.

Ett annat karaktärsdrag jag ibland önskar att jag inte hade är att jag är fruktansvärt långsint, har en viss förmåga att gräva ner mig i det förflutna och är väldigt dålig på att förlåta. Utan att hänga ut någon kan jag ju dock säga att det är lite av ett familjedrag och att jag brukar skylla på att det är medfött, eftersom en närstående person till mig är precis likadan.

Nu måste vi verkligen avsluta det här inlägget med något positivt eller vad säger ni?
Vi kan ta en bild på Johnny Depp som vampyr, bara för att jag känner mig tjejig:


Dark Shadows hade premiär igår men eftersom Johanna fick förhinder så ska vi se den nästa vecka istället. Troligtvis torsdag, eftersom jag praktiskt nog är ledig och bion inte stängd. Tills dess dregglar jag över trailern och känner mig fruktansvärt tjejig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0