Dag 12 – Tre ord om förra sommaren – och varför.

Jag måste ju hålla jämna steg med min lillasyster, så vi fortsätter.

Reklam
Usch, alla frågar mig hur jag stod ut och det undrar jag också hur jag gjorde. Det var som om Svensk Direktreklam ägde min själ när jag tvingades sortera all denna reklam som ALDRIG tog slut, och sen släpa den där vagnen efter mig runt halva Berga. Jag sade upp mig i september. Dåligt betalt var det också; jag hade tur om jag fick 300 spänn i månaden.

Päronsaft
Det var fruktansvärt varmt den sommaren och jag gjorde knappt något annat än att dricka. ICA:s päronsaft blev min räddare i värmen, tror aldrig jag har druckit så mycket saft som den sommaren.

Skrivarglädje
Det var fyrtio grader varmt, det var gamla Linköping, det var anteckningsblock och det var oförglömligt. En vecka när vi skrev om allt från Herman von Lingens spöke och barn i slummen till mordiska valrossar och grodkungar. Jag saknar er, Clara och Valeria.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0