Melodifestivalen 2012, Andra Chansen

Madde var bjuden till mig för att jag skulle ha någon att se på Melodifestivalen med. På vägen plockade vi även upp Josse, som inte hade något bättre för sig.
Min veganska roomie, Caddy Cecilia, hatar Melodifestivalen. Så det var minst sagt en märklig känsla när hon satt på ett dött får och tittade med oss, men det gjorde hon.
I första duellen hade jag ingen direkt åsikt om någon av dem. Caddys spontana kommentar var att det lät som om "Baby Doll" sjöngs av en snuskig gubbe som försökte locka med sig småtjejer i sin bil.
Andreas Johnssons låt var om möjligt ännu sämre än vad jag hade väntat mig. Seriöst, kan människan aldrig ge sig? Återigen: skaffa en hobby. Jag skrattade högt och skadeglatt när Timoteij slog honom, även om deras låt inte heller var sådär jättebra.
"... och nu ska ni få höra låtarna en gång till, fast lite kortare..."
Caddy: "Vad sa hon, vad var det som var kortare?"
Jag: "Låtarna. Vad trodde du?"
Caddy: "Ja, de pratade ju om Andreas Johnsson..."
Tolka hur ni vill, gott folk. När Sarah Dawn Finer sa något om att "ja, här står jag med väldigt långa tjejer, och så Andreas som är lite kortare..." så brast vi i alla fall ut i asgarv.
Den tredje duellen var den svåraste eftersom jag tyckte fruktansvärt illa om båda bidragen och helst inte ville ha någon av dem vidare någonstans. Pensionärernas låt började för övrigt med att Caddy sa: "Var det där sång eller vad det någon som trampade på en duva?"
Youngblood skulle nog passat bättre i Lilla Melodifestivalen. Sean Banan är fortfarande min favorit, alla kategorier. Låten är rolig, poppig och inte minst helt nytänkande. Till min ännu mer förvåning fastnade Caddy också för den, eller hon tyckte i alla fall att den var lite rolig och bäst under kvällen.
"Alltså om Thorsten går till Globen så går jag och hänger mig!"
Ja, vi funderar fortfarande på vad vi ska hänga oss i. Vad är det för fel på er, svenska folket? Som om det inte räckte med Björn Ranelid i finalen, liksom. Hans framträdande är bland det sämsta jag har sett, och då har jag ändå kollat på Melodifestivalen i nästna tio år.
Att han dessutom gnäller om hur mobbad han blir i medierna är bara ännu mer patetiskt. Du kanske inte är medveten om det, Ranelid, men du är med i Sveriges största TV-program och alla kan inte gilla ditt framträdande. Kan du inte ta kritik så flytta in under en sten. Gör världen en tjänst.

Kommentarer
Postat av: Josse

Jag har aldrig något vettigt för mig Lilly, det vet du! ;) Jag är bara ett enda, evigt "upp-plock". Tyvärr. xD <3 Det var roligt att få uppleva Melodifestivalen med er som de melodifestival-fans ni är. ;) Får kultivera mig lite då. :)

2012-03-03 @ 23:40:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0