Dag 5 – Någonting jag vill ha mer än nåt annat just nu

Tja, vi har ju den ständigt återkommande drömmen: tre miljoner på banken. Fast vad skulle jag göra med dem, egentligen? Köpa allt jag vill ha. Resa jorden runt. Och sen då? Det är inte säkert att jag skulle bli lyckligare för det. Eftersom jag är van vid att leva på ett par hundralappar i veckan så skulle jag nog bara bli nervös av så mycket pengar.
Ibland, om kvällarna när Caddy och jag sitter i soffan och vrider oss av skratt åt något fånigt YouTube-klipp eller något internt skämt som skulle få de flesta utomstående att göra bedömningen att vi är sjuka i huvudet, då brukar jag tänka: har vi det inte ganska bra, egentligen? Vi har varandra. Vi har filmer att se, saker att skratta åt. Så länge man är två så funkar det mesta.

Jag tänkte efter lite noggrannare och då var det plötsligt ingen tvekan om vad jag helst vill ha: ett litet hus i England, helst Brighton, någon som bor i det med mig och får mig att skratta, en hund och ett jobb jag trivs med.

Googlade lite och nej, jag hittar tyvärr ingen bild på mitt drömhus. Så ni får helt enkelt använda er fantasi.

Ursäkta inläggets tunnhet, jag saknar fantasi för tillfället. Allt jag har i huvudet är Tyskland, eftersom The Big Day infaller i övermorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0