Jag tar tillvara på varje ögonblick jag får med er

Jag skulle egentligen bara ha ett glas mjölk. Men Betty såg mig och hennes gest kunde bara betyda en sak: kom och sätt dig hos oss.
Jag satt bredvid henne, studerade alla grönsaker hon hade på tallriken och försökte svara på frågorna de ställde. Det är svårt att höra vad folk säger i vår matsal, och dessutom måste jag lyssna mycket noggrannare när det är på engelska.
"Hi Lily, how are you? You were sad you couldn't have Amira staying with you the whole week, right?"
"Yeah." erkände jag och undrade hur mycket Amira har berättat om mig för sina vänner.
"But you know you can come and visit her in Scotland? And you can see me too, and my cats..."
Så i ett andetag bjöd Andy in mig till både sig själv och Amira. Och när Amira själv kom och satte sig med sin tallrik så sa hon inte emot.

Vi pratade om att jag kunde hälsa på henne i Skottland, visst. Jag ville informera henne om att jag tog det väldigt seriöst, så att hon inte lovade för mycket.
"You know I really will do this? What if I stand there, knocking at your door and goes "hi Amira, here I am, can I stay with you?"?"
"Then I will be happy, cause you fullfilled your dream."


Jag ska följa mina drömmar, Amira. Och när jag kommer till Storbritannien kommer jag att ha vänner i landet. På en dansskola i Skottland.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Grattis!! Bara att boka in ett datum och en flygbiljett. <3

2011-03-10 @ 06:10:48
Postat av: Britta

(y)<3

2011-03-10 @ 16:48:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0