Snabb uppdatering om Frankrike

"... vi funderade lite över vilken grupp vi skulle vilja följa med, om vi fick åka i år igen. Och vi kom fram till att vi lätt skulle åka till Frankrike. Här har vi Joël Älveroth, som bara goes crazy bananas..."
"Och vad menar du med det?"
"... och vi har Lilly Nilsson, som antingen kommer älska landet och vara jätteglad hela tiden, eller hata det och bli bitter. Och så har vi kärleksparet, som..."
Vet du Erik, du är det närmaste en storebror jag någonsin haft. Retsam, men samtidigt omtänksam och lite beskyddande.
Ett annat tips vi fick var att inte ha mjukisbyxor på oss, för då blir vi inte insläppna i affärerna. Det hade jag nog ändå inte tänkt, men det är bra att veta. Den enda gång jag har på mig mjukisbyxor offentligt är helgmorgnar då jag går ner till ICA för att köpa filmjölk. Inte för att jag (som Joël) tycker det är ett brott mot mänskligheten att ha mjukisbyxor på offentliga platser, utan för att jag helt enkelt inte känner mig särskilt bekväm i det ute bland folk. Det känns lite som att ha pyamas på sig, som att jag inte är ordentligt klädd.

03.45 på fjärrbussterminalen, fredag morgon. 08:55 landar vi i Paris.
Alla som tänker på mig som världsvan kan ju en gång för alla släppa den bilden. Jag har aldrig flugit förut. Jag har varit i Danmark men that's it. Det här är på riktigt för första gången. Och jag är nervös, förväntansfull, lycklig, orolig och spänd i en blandning som får mig att vilja hoppa upp och ner, eller klättra på väggarna.
Det kändes faktiskt lite bättre när jag fick veta att det är tre personer till i klassen som aldrig har flugit förut, men jag kommer fortfarande vara den mest turistiga i min grupp. Jag kommer fota ALLT och köpa alla fåniga souvenirer jag hittar. Mammas stående exempel är ju en T-shirt med Eiffeltornet, och om jag hittar någon sådan tänker jag köpa en. Jag tänker vara turistig och köpa alla fåniga saker jag hittar.
När jag anförtrodde min vän Sofia att jag kommer känna mig ganska bonnig, var hennes kommentar: "Så länge du inte skyltar med det, så. Jag menar, du behöver ju inte bete dig som Stig Helmer."
Nej, SÅ turistig ska jag inte bli. Det finns gränser.

Kommentarer
Postat av: SOFIA

HA DET SÅ GÖÖÖÖTTTT,,,VI TÄNKTE PÅ ER NÄR VI HADE NK :D

2011-04-01 @ 10:32:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0