Dag 7 (eller snarare dag 15) - I min handväska.

Jag vet att många av er undrar vad som hände med mina rubriker, och sanningen är att just den här rubriken var så tråkig att jag sköt upp den så länge som möjligt. Men idag ska jag ju börja mitt nya liv och ta tag i saker, så. Min handväska är dock inte bara tråkig, den ligger i Vimmerby. Så istället får ni en titt in i min skolväska.

En svart pärm
Den är för alla ämnen utom engelska, franskan och spanskan. Engelska och franska är mina två viktigaste ämnen (och dessutom är det där vi brukar få mest papper), så de fick varsin egen pärm. Spanskan tar jag inte tillräckligt mycket på allvar för att kosta på mig en pärm till (hoy est jueves), men när jag insåg att alla papper inte kunde ligga i en hög i mitt skåp hur länge som helst gick jag och köpte en grön plastmapp med svarta gummiband. Alla andra ämnen bor i den här pärmen. Det finns tio flikar och jag använder just nu åtta av dem:
1. Religion (som vi inte har i år, vad onödigt insåg jag nu)
2. Svenska
3. Samhällskunskap
4. Historia (sen vi fick Catharina är de två ungefär samma ämne, ännu en onödig flik)
5. Naturkunskap
6. Övrigt kul (här hittar man bland annat papper om FN-rollspelet, manus till en temaredovisning och ett lärarspex och mitt schema från ettan)
7. Spanska Övrigt tråkigt (den fliken behöves mer än spanskan efter ett tag)
8. Psykologi
Det enda som får stå före innehållsförteckningen är brev från mina utbytesstudenter.

Två kollegieblock
med gröna blad och vattendroppar på framsidan, ett fullskrivet och ett till hälften fullskrivet. Här för jag anteckningar från alla lektioner.

Fyra (!) nummer av tidningen Extra Östergötland
Jag ska bläddra igenom dem sen och kolla om det var någon mening med att jag sparade dem

Ett blått paraply
Haha, det hade jag nästan glömt att jag hade där.

En plastpåse från Downstairs i Vimmerby
VARFÖR?

En miniräknare, modell Avancerad
Min lilla älskling som fanns vid min sida genom hela matte A-kursen

Instruktionsboken till miniräknaren
Tja, mina tekniska skills är inte på topp...

Ett pennfack i svart med vita moln på
I det hittar man både pennor, sudd, stift och en sax

En skolkalender med reklam för Jack&Jones på framsidan
"Gymnasiekalendern 10/11 Linköping Norrköping". Jag gillar den. Det står en del spännande saker i den.

Och så, sist men inte minst: Ett litet skrivblock med texten "evil plans and other stuff" på framsidan
Tack syrran, det var den perfekta födelsedagspresenten <3


I övrigt har jag inte så mycket spännande att rapportera. Madde och jag våldgästade min familj i lördags, vi åt tacos. Melodifestivalen blir bara sämre och sämre; Nicke Borgs engelska gav mig utslag. Stora, kliande utslag. Lasse Stefanz var på rymmen från ålderdomshemmet, jag såg hur sångaren fick ta stöd mot mikronfonen för att klara sig utan sin rullator. Linda Bengtzing lät väl... som hon brukar. Love Generation var en positiv överraskning och fick min röst. Och för att citera min mamma: "Vilket nummer ringer man för att rösta bort programledarna?".
I Andra Chansen blir det slakt, som alltid. Det är vinna eller försvinna. Själv har jag en skotsk dansare hos mig den helgen, så jag vet just nu inte hur det blir med någonting.
Min Amira. "Sweden in 4days! :))" skrev hon på sin Facebookstatus för någon timme sedan. Jag är nervös, men det var jag å andra sidan ännu mer inför Marinas ankomst. Helen säger att Amira är en jättebra tjej och att vi nog kommer funka bra ihop.
Någon Melodifestivalsfinal blir det inte heller för mig, min vän Tina fyller år så jag ska till Åtvidaberg på fest. Det kanske är lika bra, har jag kommit fram till. Det enda jag har gjort de senaste tre finalerna av Melodifestivalen är att sitta och skrika åt TV:n, skriva på någon typ av internetcommunity att jag vill säga upp bekantskapen med svenska folket och sen gå och vara sur i en vecka. Då blir det roligare i Åtvidaberg med Tina, Madde, Caddy, Disa, Jessica och dem andra.

Kommentarer
Postat av: sofia

glöm inte o kolla hur du löser nästa helg.

2011-02-28 @ 15:45:53
URL: http://sofiart.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0