Kort inlägg utan spännande rubrik

Vilken bild jag än har av universitetet så var det raka motsatsen till idag. Grillad korv och saft i plastmuggar medan några nakna småbarn lekte i en fontän längre bort. Några spelade kubb, men de flesta satt på filtar och åt korv. Picknick, var känslan som infann sig.
"Ser du henne i rosa tröja? Hon ser ut som en Madde-tjej." sa jag redan på vägen till parken. Och mycket riktigt var det henne Madde började prata med. Hon hette Annika och hade en liten dotter i blå keps.
Min lilla Madde är med i lärarförbundet. Jag har fortfarande inte kommit över chocken. Hon känns plötsligt så... vuxen. Hon är två år äldre än mig, men det är inget som någon av oss någonsin har tänkt på. Förrän nu. Nu när hon börjar på universitetet i morgon.
Picknick för familj och vänner, alltså. Jag åt fyra korvar och fick en penna från lärarförbundet i Norrköping, Madde fick en rosa ballong. Hon kommer bli en fantastisk dagisfröken, barnen älskar henne.

Häromdagen slog det mig att mitt sociala liv aldrig har varit så här mycket på topp. Första veckan i skolan gick ganska fort ändå. På måndagen umgicks jag med Madde efter skolan, på tisdag var det fiskpinnar och djupa diskussioner hos Sofia, onsdag sprang jag och Caddy runt vid Stångån och tog en massa roliga bilder på varandra, torsdag var jag hemma hos Madde och i fredags åkte vi till Norrköping i ösregn. Idag var det alltså Norrköping igen, och helgen har knappt tagit slut förrän jag planerar in ännu mer för nästa vecka. Josse och jag ska gå på bio någon dag, filmen heter "Jag saknar dig" och är baserad på en bok jag läste för flera år sedan. Jag tror att Josse kommer tycka om den. Sen pratade jag med min åh-så-saknade Darling Johanna och kom fram till att hon, jag och Josse ska ha filmkväll hos henne nästa helg. Johanna har hur många filmer som helst. Och jag saknar henne. Så mycket.

Och: Den åttonde oktober. Åker vi. Till Brighton.
Jag motstod frestelsen att börja nedräkningen på Facebook samma dag som jag fick reda på datumet (UK in 143 days <3) och beslöt idag att börja med den när tysken har åkt hem. Då kommer det vara exakt 22 dagar kvar. Exakt. Tjugotvå. Dagar.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Utan pengar är man fattig. Utan vänner är man förlorad! Puss å Kram <3

2011-08-23 @ 10:52:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0