Äkta vänskap

Ja, det är det här som är äkta vänskap.
Skratt och flum. Men samtidigt känslan av att vi skulle kunna berätta vad som helst för varandra, utan att tveka.
Inga hemligheter, ingen osäkerhet, ingen rädsla, inga mindervärdeskomplex. Bara äkta vänskap, sån man läser om i böcker.
Det var vad jag tänkte. Och sen började vi planera vår framtid tillsammans. Såg framför oss hur vi blir berömda författare allihop, reser utomlands tillsammans, jobbar i London på dagarna och skriver böcker på kvällarna.
Jag såg det riktigt tydligt framför mig. Ingen vet ju säkert om det kommer bli så, men tanken är så vacker.
Vi tre. Som hör ihop.

Josse tog bussen hem från IKEA. Madde och jag flummade runt lite på ICA Maxi och kollade på Disneyfilmer.
Vi köpte en, "Skönheten och Odjuret". Vi betalde halva var. Vi äger den tillsammans, den förenar oss. Madde älskar symboliska vänskapshandlingar lika mycket som jag.
Sen åkte vi pendeltåg tillbaka till Boxholm för att se på filmen. På tåget diskuterade vi Melodifestivalen som vi ska på i februari. Jag har varit på Melodifestivalen en gång förut, deltävlingen i Linköping 2008. Madde berättade att hon också har varit på en deltävling en gång. De hade lyxplatser på resturangen.
Efter en stund insåg vi att vi var på samma deltävling. 2008, långt innan vi kände varandra eller ens hade någon aning om varandras existens. Vi var där, i samma lokal.
Jag tog det som det ultimata tecknet på att vi hör ihop.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Härligt Lilly <3<3

2010-10-24 @ 17:10:17
Postat av: visornas andan

åh, vad och varmt du skriver!

2010-10-25 @ 18:45:37
URL: http://abstraktion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0