Lilly goes Positiva Sommarkänslor

Solen steker mina vampyrbleka ben, Bosses Glassbar har långa köer, vattnet porlar i Trädgårdsföreningen och grämattorna är precis lika gröna som under våra första veckor här på världens bästa skola. Det är sommar i Linköping; möjligheterna, drömmarnas och glassens stad.

Till och med jag har börjat längta efter sommarlov nu. Jag skyller det på Elise, min bästis. Hon började prata om allt vi ska göra; åka på Rix FM Festival, åka och bada, gå på Liseberg...
 Och så ska jag sommarjobba. Nya härliga veckor på Vimmerby Bibliotek med förmiddagsfika ute i solen (en macka med så mycket marmelad att jag fick hälften på kläderna och en kopp varm choklad som alltid brände mig, dock inte så illa som det låter när man har trevligt sällskap), böcker så långt ögat når och färska tidningar att sortera. Jag tänkte även försöka träffa mina två enda vänner från nian (de på sär som jag åt lunch med) som jag tragiskt nog nästan har tappat kontakten med. Jag åker faktiskt förbi en av tjejrnas hus med tåget varje dag, ser gräsmattan utanför och minns förra sommaren när vi låg där och kastade gräs på varandra. Det var fint.
   Och, icke att förglömma: jag ska med min mamma och mina syskon (och kanske pappa, men han verkade inte så sugen) på minisemester i Sveriges storstäder. Mamma har redan bokat Köpenhamn och Malmö, och jag hörde något om Stockholm också.
Jag längtar. Jag glömmer aldrig sommaren 08, när vi sprang runt i Köpenhamn och var på Believe It Or Not och pratade engelska med alla eftersom vi inte fattade ett ord danska. Och Malmö, en annan stad av drömmar där Marina Schiptjenko stannade och pratade med oss i augusti 2008.
Och älskade Stockholm. Vattnet, asfalten, tunnelbanan... <3


Oj, det där lät verkligen inte alls som något jag skulle skriva på min blogg. Men men, även en sån som jag är lycklig ibland. Och livet ÄR lättare på sommaren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0