Vi ses igen, mina vänner

När jag klev av mitt tåg stod de där, i en klump av väskor och sorgsenhet. Jag försökte fånga deras blickar, ville säga hej då utan att riktigt våga.
Läraren såg mig och vinkade. Jag gick fram och vi utbytte avskedsfraser på engelska, mitt språk. "Nice to meet you", "take care, all of you", "bye". Saknaden låg i luften.
Den mörka pojken, som jag knappt pratat med under veckan, gav mig en hejdå-kram.
   Det var kallt ute. Men jag frös inte på hela vägen till skolan. Hans kram höll mig varm.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Underbart med möten..men i det ligger också avsked!

"Att skiljas är att dö en smula"

Kram!<3

2010-03-25 @ 12:59:30
Postat av: SOFIA

Naaaaaaw!!!!!!! :)

2010-03-25 @ 15:22:33
URL: http://sofiart.webblogg.se/
Postat av: Din Sköldpadda

Så gulligt! ♥

2010-03-25 @ 19:02:40
Postat av: Joël

Fatta att det var hemskt - Amine (den mörka killen, tillika min gäst)och jag grät ju för fan i kapp

Underbart men hemskt

2010-04-10 @ 00:20:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0