Tankar på en försenad ersättningsbuss

Solen skiner. Snön ser inte alls lika kall ut längre, inte när den glittrar så där. Gullringen, skogen och Kisa fladdrar förbi och jag stör mig något otroligt på en fläck på fönstret.
   Ibland blir det sånna där otäcka två-och-två-uppdelningar, till och med på FU. Som på franskan i fredags. Det kommer fransmän hit, som vi ska underhålla. Bland annat genom att visa lite svenska högtider för dem. I fredags konstaterade vi att Joël och Lisa har en högtid, Olof och Emma har en annan och Emelie och Elin har en tredje. Någon frågade mig "vad har du då, Lilly?". Jag hade ingen aning. Jag hade starkt för mig att jag tidigare ingick i någon av dessa två-och-två-grupper som en tredje, men det verkade ingen annan komma ihåg. Jag vet fortfarande inte vad jag har. Vi är ju lämpligtvis sju personer i min franskagrupp och jag är den som inte riktigt passar in bland de självsäkra, pratiga och glada övriga sex.
   På resecentrum hörde jag Tove prata om resan till Frankrike. Tvåorna åker i morgon, vi åker någon gång nästa år. Det kommer bli fantastiskt. Framförallt för mig, som aldrig har flugit förut eller varit längre utomlands än i Danmark.
Fast jag måste bättra på min franska tills dess. Just nu känns det rätt hopplöst; verbformer i passé compossé och imparfait och med être och avoir och SS bara snurrar runt i mitt huvud som en förvirrad röra. Till min klena tröst så är ju syftet med utbytet för fransmännen att de ska få öva på sin engelska, och engelska kan jag i alla fall. Bättre än någonsin tidigare.
   Igår hade jag en liten diskussion med Nicolina och Sofie om varför jag inte var med på idrotten. Jag sa nått om att jag inte vill visa mig i bikini för en massa karlar.
"Men det är ju värre att visa sig för killar, för det är ju de som kollar."
"Seriöst, tror ni att det är några killar som kollar på MIG, eller?"
"Öh, ja?"
Det var fint. Jag kommer tänka på det länge.
För övrigt kom vi inte fram till så mycket; Nicolina ÄLSKAR att bada och kunde inte för sitt liv förstå varför jag inte gillar det.

Det är konstigt vad lite sol kan göra. Plötsligt är allt så mycket ljusare, så mycket lättare. Det spelar ingen roll att det är minusgrader och att snön ligger vit och solid, bara solen skiner så tänker jag på sommaren.

Kommentarer
Postat av: SOFIA

Våren är här. Jag ÄLSKAR det. Och du behöver inte bekymmra dig över killar i simhallen du behöver bara visa sig i cirka två minuter resten av tiden är du i vattnet eller i damernas! och jag känner allmänt att jag verkligen är glad över att inte gå på berzan. De var tvugna att dyka och simma en viss längd under vatten för att få vg. Fast å andra sidan..de behövde bara hämta dockan från det grunda. Jag är så jäkla nöjd att jag fick upp dockhelvetet med bara en arm!!!!!!!

2010-03-09 @ 21:35:05
URL: http://sofiart.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0