Sex sanningar om Melodifestivalen, och lite citat från dagens bildlektion

Sex sanningar om Melodifestivalen

1. Fel låt vinner ALLTID.
2. Vi kommer skämma ut oss i Eurovision så länge Svenska Folket får bestämma.
3. Varje år uppstår konsprationsteorier; antingen så har vinnaren manipulerat tittarsiffrorna (2010) eller så har alla jurygrupper gjort upp innan vem som ska få alla tolvor (2008).
4. Varje år finns det alltid någon som säger sig ha röstat på låten som borde ha vunnit men inte kommit fram.
5. Fläktar är otroligt tröttsamma; det var jättecoolt de första fem åren men nu för det bara folks tankar till Carola.
6. Andreas Johnsson är extremt överskattad. Han har gjort en enda bra låt i sitt liv och det är "Glorious", hans första. Sen gick det bara utför. Och allvarligt; hur kan man vakna en morgon och komma på tanken "nu vill jag ställa upp i Melodifestivalen med Carola!"? Och snygg är han inte heller.


Idag hade vi bild och gjorde stilleben, i det här fallet innebar det att vi skulle rita av två kannor, två lökar och två böcker på en duk. Det var ganska svårt men på något sätt lyckades jag få det helt okej. Under lektionen sades saker som:
"Den här färgen ser rätt god ut. Om man tänker på choklad alltså, inte om man tänker på bajs."
"Den här kannan har bantat medan jag har målat den, den var mycket tjockare när jag började!"
"Om du säger 'nyanser' en gång till så hoppar jag ut genom fönstret!"
"#@¤ också, jag glömde att kannan har en utväxt!"

Haha ja, vad kan man säga? Här på FU finns eliten <3

Kommentarer
Postat av: SOFIA

HAHAHAHHAHA

2010-03-15 @ 22:03:55
URL: http://sofiart.webblogg.se/
Postat av: Elise

ja håller med!!! xD Salem tycker jag skulle vunnit hehe :) och tack för att du sa grattis på halvårsdagen<3 :D

2010-03-16 @ 18:24:04
URL: http://bwoelise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0