Melodifestivalen 2010, Final

Hade jag väntat mig något annat? Ja, jag måste erkänna att jag började hoppas när de internationella jurygrupperna gav sina röster. Det verkade som det fanns hopp.
Men nej då. Vi ska naturligtvis inte prova nått nytt i det här landet, vi kör samma koncept som har gett oss en tjugotredjeplats i Eurovision de senaste fem åren; en tjej med klänning och fläkt. Jag vill inte ens TÄNKA på vad resten av Europa tänker om oss, om de där uppe i Sverige som verkar skicka samma människa år efter år efter år och aldrig fattar att fläktar och schlagerdivor funkade jättebra för tjugo år sen men är helt ute nu.
DET ÄR PINSAMT. P I N S A M T, HÖR NI DET!? Vi skämmer ut oss precis som vanligt, det här året tror jag inte ens att vi lyckas kvala oss in. UTSLAGNA I DELFINAL, hur låter det?

Ja ja, någon sorts recension ska ni väl få också. Jag blir bara mindre och mindre imponerad av Dolph Lundgren och i kväll störde jag mig något otroligt på honom så fort han öppnade munnen. Hans amerikanska kollega (förväntades jag känna igen honom?) störde mig också, framför allt det faktum att han sa "Dolph, Christina and Mens". Christine såg för en gångs skull INTE ut som en golvmopp och Måns, ja, han är väl okej. Jag gillade hans sågning av Nicklas Wahlgren och Laila Bagges bröllop.
   Darin känns mest tröttsam. Pernilla Wahlgren hade tack och lov bytt till en klänning som var mindre Carola-aktig, så jag blev inte riktigt lika spyfärdig som förra veckan, men jag står för att jag hånskrattade högt och skadeglatt när hon låg sist. Andreas Johnsson, tja, även om jag INTE hade stört mig på honom sen Carola-grejen 08 så hade jag aldrig kunnat ta honom på allvar eftersom jag och mina syskon har kommit fram till att hans låt låter som vår bil när den inte startar (min brorsa har även utökat med att Andreas själv låter som om han sitter på dass). Timoteij är bara glada och härliga och jag gillar verkligen att det gick bra för dem. Peter Jöback är gullig och jätteduktig, men hans låt kunde fortfarande ha varit så himla mycket bättre. Ola vet jag inte riktigt vad jag tycker om, det är väl en helt okej poplåt men kanske inget som slår. Jessicas låt är vacker, dock störde det mig att hon såg så glad ut eftersom det är ganska sorglig text. Salem älskar vi. Erik Saade är... söt... och låten är riktigt bra, så jag hade hellre skickat honom till Oslo än Anna Bergendahl. Allvarligt, hon kommer från "Idol" och har köpt sig fyrtio minuters berömelse. Hon ska helst försvinna totalt om ett år, som alla andra så kallade idoler, inte gå och vinna Melodifestivalen.
Ni som inte vet vad jag tycker om TV-programmet "Idol" kan gissa er till det nu.
 
Pausunderhållningen var för övrigt helt okej. Jag gillar när folk sjunger.
Och jag ÄLSKAR Alexander Rybak. Han är bara så söt och gullig och duktig att jag nästan blir kär.

Och vi i BWO-sekten kommer fortsätta tjata ett tag till: "om vi bara hade skickat BWO 2006...", "om vi bara hade skickat BWO 2008...", "hade vi skickat BWO 2009, då ni...".
Och nu även "om vi bara hade skickat Salem 2010, då...". Och jag står fast vid att BWO kunde ha vunnit hela Eurovision både 2006, 2008 och 2009. Och att Salem skulle ha vunnit åt oss i år om vi bara hade haft förstånd nog att skicka honom.
   Men det hade vi inte. Och det kommer inte att gå bra alls. Jag lovar er, om Sverige kommer högre än tionde plats i år så ska jag... jag vet inte. Ni får komma på något lämpligt jag kan göra då.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Ja, detta är helt otroligt!! Det blir pinsamt i Oslo också. Men det är bara att bryta ihop och gå vidare!

2010-03-13 @ 22:50:57
Postat av: SOFIA

Det här är förskräckligt. Jag som hoppades på Erik!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2010-03-13 @ 23:11:23
URL: http://sofiart.webblogg.se/
Postat av: Fanny

det e inget fel på Anna. e glad att de blev hon o inte salem flanen al fakir som e så vansinnigt stel präktig o tråkig att man får lust o spy på hans piano!!!!!!!!! se hur de gick för alexander som vart me i norska idol, om inte jah minns fel gick han o skrällde till o vann! så de enda som behövs för anna om hon ska vinna verkar vara ett gulligt utseende o en fiol

2010-03-14 @ 12:45:33
Postat av: SOFIA

Haha länka den till mig är du snäll!

2010-03-14 @ 20:55:06
URL: http://sofiart.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0