Är den en utflykt om man åker Hem?

"Nu har jag ingen aning om var vi är." säger mamma.
"Det har jag." ler jag.
Jag går först, guidar min familj genom Min Stad. Leder oss dit vi ska, pekar ut intressanta saker och kommer med spännande kommentarer så som "på den gatan ligger Hemmakväll", "på det caféet jobbar en av mina klasskompisar" och "den här vägen brukar vi gå när vi ska till sporthallen".

Har Vimmerby någonsin känts så här? Som om varje gata är bara min, som om varje lyktstolpe är min barndomsvän och som om...
Som om jag bara kan gå vart som helst, hur länge som helst. Utan att stöta på någon som får mig att vilja gå åt ett annat håll, vända om, bli rädd, vilja gömma mig.
Möter jag någon jag känner här så kommer jag ge denna någon en kram. Vem det än är. Det finns inget som skrämmer mig längre.

Så fort jag officiellt flyttar till Linköping så kommer denna stad att stå som min hemort på Facebook. Att jag varken är född eller uppvuxen där, skitsamma. Linköping är Hemma. Aldrig som Vimmerby.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vi var helt imponerade att du hittade så bra i Linköping, Lilly. Linköping blir en bra stad för dig att bo i....så kan jag åka upp och gå på konserter, gå på bio eller på stan med dig! <3

2010-07-28 @ 07:01:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0