Brev från KLT

Ni kommer aldrig att tro vad som har hänt idag, mina vänner.
Jag kommer hem och på bordet ligger ett brev från KLT. Jag ska dra hela historien kort: den 18 december förra året åkte jag hem från Linköping efter klassfesten, sjukt lycklig men lite lagom pigg efter halvdålig sömn och mycket städning, och blev tre timmar försenad hem tack vare att ännu ett av alla värdelösa tåg gick sönder. Tågvärden gav mig sitt ord på att även jag hade rätt till ersättning, så väl hemma skrev jag till KLT och bad om det. De svarade med ett brev om att resegarantin inte gäller vid "extrema väderförhållanden", eftersom vädret inte var ett dugg extremt den dagen så blev jag skitsur och skickade ett nytt mail. Först fick jag något om att "din överklagan har mottagits, vi har lång kö, bla bla bla", och sen "för att kunna gå vidare med ärendet behöver vi en kopia av ditt färdbevis den aktuella dagen". Så jag tog en kopia på varje sida av mitt skolkort och skickade iväg till KLT. Sen dess har det varit tyst.
   Men nu låg det alltså ett brev på bordet. "Femtio spänn på att de kommer med den värdelösaste ursäkten hittills", sa jag till min brorsa. "Du är under 18 år, du har inte köpt någon biljett, du åkte från Linköping och då betalar KLT inte ut någonting, du går i skolan..."
Beredd på någon av tidigare nämnda bortförklaringar öppnade jag brevet:


Hej Lilly!

Vi beklagar de problem som uppstått vid din resa med oss 2009-12-18

Du har i ditt brev åberopat KLTs Resegaranti avseende en försening till slutdestinationen på minst 30 minuter.
Vi ersätter dig kontant med 300 kronor.
Ersättningen utbetalas, enligt önskemål, till ditt angivna bankkonto.

Vid ytterliggare kontakt med oss vänligen ange ärendenummer 11385.

Vi hoppas att snart få se dig ombord igen!

Med vänlig hälsning
Kalmar Läns Trafik AB


Jag var tvungen att sätta mig ner en stund. Funderar på att rama in brevet och sätta upp på väggen, som bevis för att det finns hopp om svensk kollektivtrafik.

Kommentarer
Postat av: Nellie

Haha, SNÄLLA rama i det xD <3

2010-01-29 @ 22:36:08
Postat av: Mamma

Undrens tid är ej förbi!!

2010-01-30 @ 07:44:21
Postat av: Melinda

"Jag var tvungen att sätta mig ner en stund. Funderar på att rama in brevet och sätta upp på väggen, som bevis för att det finns hopp om svensk kollektivtrafik." haha bästa <3

2010-01-30 @ 10:18:34
URL: http://www.metrobloggen.se/mindy
Postat av: Emelie

Jag måste säga att jag tror jag har hittat den enda bloggen i hela cyber space som är LÄSVÄRD ^^, Du skrvier otroligt bra Lilly - fort sätt så !

2010-01-31 @ 15:04:14
URL: http://emliz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0