Medmänsklighet

I min familj har vi i många år haft ett fadderbarn, Felix, som bor på Haiti i ett plåtskjul med sina föräldrar och syskon. Vi har fått foton på honom, brev från Star Of Hope om vad pengarna har använts till, teckningar och små jättegulliga brev på portugisiska som någon vuxen har översatt till engelska åt honom.
   Och nu har det varit jordbävning på Haiti, hundratusentals människor är döda och detta land som redan innan befann sig på botten ligger nu i ruiner. Och jag tänker bara på lilla Felix när jag ser nyhetsbilderna på rasmassorna och alla skadade människor. Hur går det för honom?
Haiti är ett av världens fattigaste länder, härjat av krig, politiska strider och den värsta AIDS-epidimin någonsin. Och så kommer den här katastrofen, som redan nu jämställs med tsunamin i Thailand.

Så nu ber jag er, mina vänner: smsa AKUT till 72900 och skänk femtio kronor till Röda Korsets arbete på Haiti. Titta bara på nyhetsbilderna och låt er medmänsklighet tala till er.
Jag gjorde det. För vår lilla Felix och för alla andra som behöver hjälp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0