Gott nytt 2010




Jag ska börja med att tacka Sofia A och Sandra för en jätterolig nyårsafton. Vi kollade på Shrek och Män Som Hatar Kvinnor (plus en till som jag bara såg halva av), åt chokladtomtar och drack alkoholfri persiko-cider, kollade på rakerterna och tog en massa galet snygga bilder.
   Sen ska jag väl summera 2009 lite kort (får se hur det går). Alla säger att det har varit ett sånt bottenår med finanskris och all skit, men för mig har det faktiskt varit mycket bättre än tidigare år.
2007 var mitt sämsta år någonsin, då mådde jag psykiskt dåligt ganska konstant. 2008 var som en berg- och dalbana, med höga toppar och djupa dalar, men ändå bättre än 2007.
Behöver jag säga att det bästa som hänt mig 2009 är att jag började på FU och träffade alla dessa underbara människor? Nej, tänkte väl det. Det vet ni redan.
   Förutom FU då, med temaredovisningar och klassfest och allt annat fantastiskt, måste jag naturligtvis nämna skrivarlägret med Masi, Y, Tetti, Melinda, Lova, Eva, Fanny, Per och alla andra underbara människor. Våra nattpromenader kommer jag aldrig att glömma. Inte vår återträff heller, trots att vi bara var fyra stycken.
Helgen i Sthlm i mars har jag redan berättat om. Även den är oförglömlig.
Och BWO, naturligtvis. Motalafestivalen den 3 juli, när Marina Schiptjenko tittade på mig, pratade med mig. Log och frågade hur det var med mig. Jag var helt död i flera dagar efteråt, bara det faktum att hon överhuvudtaget TITTADE på mig...
Och Bergkvara. Jag MÅSTE bara skriva ner vår fantastiska dialog för att demonstrera hur det var:
Martin Rolinski: *får syn på mig* "Hej! Allt bra?"
Jag: "*euforisk* KAN JAG FÅ EN KRAM!?"
Martin: "Jadå, självklart. *ler och kramar mig*".
Jag: "TACK SÅ MYCKET!!"
Och sen kom naturligtvis Elise, som världens mest sansade:
"Hej Martin. Såg du våran skylt?"
Oj oj oj, säger jag bara. Med tanke på hurdan jag var resten av kvällen så tycker jag synd om min pappa som skjutsade hem mig och Elise från Bergkvara. Dock tror jag Martin tyckte att vi var ganska roliga. Marina hann jag inte prata med den gången, men jag fick en slängpuss av henne genom bilrutan.



Fylla-i-grej-liknande-bilddagbokstest som jag snodde från Sofias blogg:

ÅRET.
Hur har året 2009 varit för dig? Bättre än tidigare år
Bättre än förra året? Ja!
Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Ja
Har du träffat några nya vänner? Ja <3
Någonting du aldrig kommer glömma från 2009? Festivalerna, lägret, första tiden på FU, helgen i Sthlm
Har du flyttat under år 2009? Nej
Har du hittat en ny låt som du älskar? Japp
Isåfall vilken?
Tredgedy, La Plage De Saint Tropez, Rise To The Occassion och fler
Har du druckit alkohol? Cider med 0,7, men det räknas nog inte.
Har du rökt? Nepp
Har du kysst en främling? Nepp

KÄRLEK.
Hur har din kärlek varit 2009? Obesvarad
Har du varit kär? Ja
Har du sagt jag älskar dig till någon? Ja
Har någon sagt jag älskar dig till dig? Ja
Har du haft ett hemligt förhållande? Nej

SORG&HÄMND.
Har någon i din närhet dött? Nej.
Har någon i din släkt avlidit? Nej
Har du slagit någon på riktigt med knytnäven? Nej
Har du varit i slagsmål? Nej.

PERSONLIGT.
Har du gjort någonting du ångrar? Det har jag säkert
Isåfall vad? Vet inte
Har du skämt ut dig? Troligtvis
Har du ljugit för en vän? Hoppas inte det
Har du varit ute en hel natt? Nej
Har du blivit tagen av polisen? Nej
Har du sovit i samma säng med någon av det motsatta kön? Nej
Har du sovit i samma säng med någon i samma kön? Ja. Det var en dubbel luftmadrass men det räknas nog

SKOLAN&FRITIDEN.
Vilken skola går du på? FOLKUNIVERSITETET INTERNATIONELLA GYMNASIET <3
Har någon varit elak mot dig i skolan? Nej
Hatar du någon i din skola? Aldrig <3
Har du gjort något framsteg? Ja, många
Har du haft alla rätt på ett prov? Har inte haft så många än

VÄNSKAP.
Har du träffat nya vänner? Ja <3
Har du förlorat en vän? Ja
Har du fått tillbaka kontakten med en gammal vän? Typ
Har du gått bakom ryggen på en vän? Nej
Har du ljugit för en bästa vän? Nej.
Har du haft en relation med en vän? Nej
Har du flest kill eller tjej kompisar? Tjejkompisar






2009 ska jag vara fri, lycklig, stark och känna mig omtyckt. Högst upp på önskelistan står lägenhet i Linköping samt besvarad kärlek. Sen ska jag ta bättre hand om mig själv, rent psykiskt (jag sa samma sak inför 2008 och det gick lite sådär, hoppas det går bättre denna gång) och träffa mina vänner oftare.


Gott nytt år, mina vänner


Kommentarer
Postat av: Sofia Ahlstrand

2010 menar du väl :D

2010-01-02 @ 17:25:10
URL: http://sofiart.webblogg.se/
Postat av: Lilly

Aa, det menar jag xD

2010-01-03 @ 18:48:27
URL: http://lillynmagic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0