Jämställt på Farmville

Jodå; tåget var inställt imorse. Ersättningsbussen var tjugofem minuter försenad och i den här halkan så tar man ju knappast in någon tid, så väl framme i Linköping var vi fyrtiofem minuter försenade. Men jag klagade INTE. Jag klarade min gnäll-fria dag.

I övrigt sitter jag här och skrattar åt mig själv. Jag spelar ju Farmville på Facebook och har ett antal får, både vita och svarta. Dessutom fick jag nu i "julklapp" (ni som också spelar Farmville förstår vad jag menar) några små lamm. Alla vita. När jag skulle ställa dem i hagen så tyckte jag att de såg så små och övergivna ut om de stod själva, så jag började ställa ett lamm vid varje får. Bara hos de vita fåren, det var väl någon del av mitt undermedvetna som tyckte att vita lamm passade ihop med vita får.
Först när alla vita får var upptagna så kom jag på; vad är detta för diskriminering? Varför skulle de svarta fåren vara sämre adoptivföräldrar än de vita? Så jag spred ut dem mer. Och nyss, när jag skördade min potatis, så såg jag att en massa av lammen nu har flyttat sig (funktionen med djur som rör sig på Farmville var tidigare begränsad till att de vred sig ett halvt varv någon gång i veckan, men nu har mina djur plötsligt vaknat och börjat gå omkring) och nu står samlade runt ett enda svart får. Så de svarta fåren var tydligen bättre föräldrar ändå.
   Men allvarligt: man ska kämpa för lika värde och rättigheter åt folk, visst, men när man börjar införa jämställdhet bland fåren på Farmville så har det nog gått till överdrift. Minst sagt.

Kommentarer
Postat av: SOFIA

Haha det gäller att se budskap i småsaker i vardagen ^^

2010-01-08 @ 21:37:54
URL: http://sofiart.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0