Back to reality

Citat från ett gäng trötta och mindre seriösa Internationals (läs Isabelle):

Tony Lärare: "Vad finns det då för livsformer som inte är djur eller växter?"
Isabelle: "Gnomer!"

Jag: "Ja Malin, vad har du gjort på jullovet då?"
Malin: "Tja, jag har varit i Sälen..."
Isabelle: "Du blev på smällen, eller vad sa du?"

Isabelle när vi följde med henne och köpte godis:
"Någon gång ska jag köpa hundra klubbor, och sen ska jag... äta dem!"



Ja, det är fler än jag som har vänt på dygnet under jullovet. Igår lade jag mig ändå i rätt tid, men när jag hade legat och vridit mig en timme utan att vara det minsta trött så fick jag ett SMS från Sofia, som inte heller kunde sova. Så jag låg någon timme och läste och messade. Men jag lyckades faktiskt somna tillslut, Sofia somnade tydligen inte förrän halv fyra. Men sen var hon ju ganska död på tåget i morse också.
   Dagen började med någorlunda seriös spanska, Josse och jag kände oss duktiga. Sen skulle vi ju haft engelska med Helen, men eftersom hon fortfarande är i Egypten så hade vi istället naturkunskap med Hysteriskt Sega Tony. Gissa om jag var sur? Engelska som jag ÄLSKAR, byttes mot naturkunskap som jag verkligen HATAR.
Så vi fick en liten föreläsning om förutsättningarna för liv, atmosfären, livsformer, celler och organsismer. Gaaaaah, det var SÅ TRÅKIGT! (Ja, ni ser ju på citatet ovan hur pass seriösa Isabelle och jag var). Helen: KOM TILLBAKA OCH RÄDDA OSS!
   Sen var det lunch och jag halkade i trappan och slog halvt ihjäl mig. Aj. Isabelle köpte godis, vi häckade en stund i datasalen och sen hade vi lite matte. Sen ut i kylan igen, för att hoppa på ett Kustpilentåg (!) och återvända till Vimmerby.

I morgon har Sofia A gett mig en riktig utmaning: jag ska ha en "gnällfri" dag. Inget klagande på varken snön, kollektivtraffiken, Vimmerby, kylan eller något annat på hela dagen.
Det kommer bli riktigt svårt. Egentligen skulle jag passa på att gnälla en massa på franskan, när hon inte är där, om det inte var för att Joël är där och det faktum att bara hans närvaro har en viss förmåga att göra mig hysteriskt glad och positiv. Vissa människor smittar av sig.
   Men, precis som Sofia sa: det kommer förmodligen bli snöstorm och inställda tåg med en timme försenade ersättningsbussar i morgon, bara för att jag inte får klaga. Håll tummarna för mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0