Medeltida Jeopardy

Just nu är jag totalt DÖD efter att ha åkt med 6-tåget två dagar i rad. Det är lite tveksamt om jag kommer orka med att göra det varje vecka. Men Elsa (min lärare) tyckte i alla fall att jag var duktig, trots att jag var totalt död hela franskan. Och Joël lät lite imponerad när jag sa att jag gick upp tjugo över fem, det är ju alltid något.
   På historian hade vi Jeopardy. Det var faktiskt riktigt roligt. Vi var i fyra lag; Pestråttorna, Vandalerna, Bumbibjörnarna och så mitt lag, som någon av mina roliga kompisar döpte till Lillys Hjältar.
Pestråttorna ledde överlägset ett bra tag, men blev slutligen omkörda av Bumbibjörnarna. Mitt lag fick totalt exakt tio poäng, ihoptjänade på två fempoängsfrågor som samtliga besvarades av mig. Så man kan nog lugnt säga att jag var den som räddade mitt lag från att få noll poäng.
Sedan var det utslagsfråga där man fick satsa poäng, precis som i riktiga Jeopardy. Frågan var vem som grundade någon order som började på B, ingen i min grupp hade den blekaste aning. Malin var den som skulle skriva svaret, och i ren desperation skrev hon av någon anledning sitt eget namn. Så med andra ord svarade min grupp att den som grundade B***-orden var Malin Sällberg, behöver jag säga att det var hysterisk roligt?
Lite tröst var dock att ingen av de andra grupperna hade svarat rätt heller, lärar-människan (han är inte vår riktiga lärare men har haft de senaste fem lektionerna med oss, "lärarkandidat" tror jag är den korrekta termen) kom dessutom på att han inte ens hade gått igenom det med oss utan bara med dansklassen. Så det blev en ny utslagsfråga, denna gång kunde alla svaret men det blev Pestråttorna som vann eftersom de hade satsat mest poäng (de något fega Bumbibjörnarna satsade bara sju poäng när de hade cirka fyrtio). Lillys Hjältar kom på sista plats men vi är stolta ändå, framförallt är JAG stolt eftersom jag tog hem alla våra poäng. Fast man kan ju önska att jag hade kunnat något mer; jag kanske borde börja läsa igenom de där femton sidorna i boken innan vi har medeltidsprov nästa vecka.
   I helgen är det Melodifestival, och att dömma av startfältet så kommer jag nog få lite wow-känsla på i alla fall NÅGON låt. Sen ska jag bara överleva det där medeltidsprovet och så är det sportlov och min Elise kommer hit. Livet känns ganska bra just nu.

Kommentarer
Postat av: SOFIA

Hallå! Min silverbibel insats då :O

2010-02-13 @ 12:19:38
URL: http://sofiart.webblogg.se/
Postat av: Bumbimedlem

kallade du oss fega?? det värmde.XD

2010-02-18 @ 16:50:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0