Vardagsbetraktelser med Lilly

Det blir roligare att diska när diskmedlet luktar äpple.
Havregrynsgröt är den optimala maträtten - snabb, smidig, billig, god och mättande
Ägg har alldeles för låg hållbarhetstid.
Filmjölk tar slut för fort.
Någon borde införa tvålitersfilmjölk.
Det är billigare att köpa ett paket med två liter äppeljuice än två paket med en liter.
Tvålitersäppeljuice finns. Varför inte filmjölk?
Klockradio är en bra uppfinning. Dock omöjlig att ställa in.
Tvätta är inte svårt alls.
Men det tar lång tid innan tvätten torkar.
Att cykla är det optimala sättet att ta sig fram - man får motion, känner sig fri och är miljövänlig
Den optimala typen av leverpastej är den bredbara.
Smör är bättre än flytande margarin eftersom man kan ha det både på smörgåsar och i stekpannan.
Linköping är stort och förorterna är fler än jag någonsin trodde. Men alla vägar leder till centrum.
Pasta och havregryn räcker i evigheter. Jämför med filmjölken.
Det bästa sättet att hålla koll på sina pengar är att spara alla kvitton.
Det är svårt att göra en budget när man bara har tusen kronor.
Efter en vecka på pasta och havregrynsgröt så börjar man längta efter frukt och grönsaker.
Gröna äpplen är fantastiskt goda.

Lilly är trött.
Lilly tittar längtansfullt på sin säng.
Lilly ska sova.


I övrigt är livet så fantastiskt. Så totalt fantastiskt.

Kommentarer
Postat av: Kusin Samuel

Potatis och löksoppa är en matig och billig rätt när man har ont om pengar... Det lärde jag mig när jag pluggade.



Och jag kan bara hålla med om det där med torktiden på tvätten.

2010-08-23 @ 22:33:12
Postat av: Erik

Jag hoppas du handlar i världens bästa butik!

2010-08-23 @ 22:57:37
Postat av: Mamma

Man kan steka mat i hårt margarin också. Finns nån sorts bordsmargarin som också går att steka i. Tips från mamma

2010-08-24 @ 07:53:43
Postat av: Mamma

Kommentar nr 2

Jag skulle ha lärt dig ställa in klockradion! Kan du inte be Yvonne om hjälp?

2010-08-24 @ 07:54:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0