Skänninge Marknad

Men den där känslan i magen. Den får man aldrig någon annanstans. Upp ner, runt runt.
Bredvid mig satt två småpojkar och sa inte ett ljud. Jag skrek och skrattade allt vad jag kunde. Tänk vad mycket kul man missar om man är rädd för att skämma ut sig. Själv är jag stolt fjolla.
På andra sidan om mig satt Josselyn och var nästan lika förtjust som jag. Madde stod kvar på marken och höll våra saker. Nästa år, lovade hon, då ska jag åka. "Vi ska tvinga dig", lovade jag. En outtalad överenskommelse om att nästa år, då är det vi tre som går på Skänninge Marknad.
Skänninge tänkte jag, det är väl någon liten håla. Marknaden är kanske ungefär som den i Vimmerby.
Nej. Den var större. Mycket större. Minst fem gånger så stor. Jag gjorde av med lite under en hundralapp på den flygande åkattraktionen, kvällsmat bestående av en drickyoghurt och en chokladkaka, två äppelmunkar (fast han som sålde dem försökte lura på mig TJUGOTVÅ stycken), och slutligen två frysta annanasskivor doppade i choklad och strössel. Det liknade inget annat jag tidigare smakat. Det var otroligt facinerande.
DVD-filmer, väskor, rengöringsmedel, böcker, glasfigurer, mattor och halsband var bara några av alla de saker vi såg. Vi bara gick och gick, skrattande och pratande. Vi var en perfekt treenighet. Madde den mjuka, som en gullig liten kaninunge. Josse den lojala, som en gullig liten hund. Och Lilly, som babblade på om allt och ingenting och kände sig spontan och orädd. Fast på något sätt kompletterade jag ändå vår grupp.

Mjölby kändes som ett stort betongblock. Madde blev hämtad, jag och Josse tog pendeltåg tilbaka till Linköping. Hem.
På centralen träffade vi söta mörklockiga Linn i Maddes klass. Hon log stort, gav oss varsin kram och stod och pratade med oss i ett par minuter, trots att hon hade en annan kompis med sig.
Hennes hår hade blekts av solen, det såg nästan blont ut nu. Hon går i åsrkusren över oss, jag har inte pratat så mycket med henne och i vanliga fall skulle vi kanske bara ha nickat lite åt varandras håll. Kanske vinkat.
Men detta är FU. Kärlekens skola. Så vi kramades och pratade.
Hon var så söt. När vi sedan fortsatte till bussen konstaterade Josse "du är som jag, Lilly, du går fort när du är glad".

Josse och jag hann med fyra filmer. Jag orkar helt ärligt inte recensera dem, så ni får nöja er med att:
* "Brokeback Mountain" är en av de vackraste och sorgligaste kärleksfilmer jag någonsin sett
* "Boy A" är fantastisk, vacker och gripande
* "The Hours" är lite rörig men helt klart sevärd
* Sin Nombre är lite halvskum, och dessutom på spanska

Nu ska jag försöka åstakomma något. Spela The Sims tänker jag låta bli; känns som om jag fick nog för en hel månad framöver under det där LANet.

Tack ännu en gång till Sofia för hjälpen med den nya bloggdesignen.

Kommentarer
Postat av: Emelie

haha, det låter som om ni hade kul :) Jag var i Skänninge på marknaden i onsdags :D Fast jag åkte inte några av attraktionerna :P Åker bara på Liseberg, eller andra ställen där de har dem uppe hela tiden och inte bara sätter upp karusellerna för några dagar .. händer fler olyckor



Men två av dem såg riktigt roliga ut :D

2010-08-06 @ 15:42:35
URL: http://emliz.blogg.se/
Postat av: Madde

Ja Vi måste / Ska gå nästa år igen.

Mycket fin blogg design, Sofia är duktig hon



Vi ses igen när skolan börjar <3

2010-08-06 @ 17:16:22
Postat av: SOFIA

Ojdå vad har jag missat tänkte jag, men nu har jag tryckt på f5 och kan se din nya design! dock ska jag inte ha någon ära för den, det är ju inte jag som gjort den men hursomhaver, bra att duy blev nöjd!

2010-08-08 @ 23:37:03
URL: http://sofiart.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0