Påskägg

"Ditt ägg ligger i en kiosk, glad påsk!"
"Ditt ägg ligger i ett skjul, god jul!"
"Ditt ägg ligger i en dusch, nu blir det blött, usch!"
Eller, min brorsas: "Idag har vi inte träffat Johan, ditt ägg ligger i toan!"

Ja, jag må ha skrivandets gåva, men när det kommer till att rimma är jag totalt obegåvad. Den gåvan fick istället min syster, detta skrev hon till mig:
"Ägget kommer lära sig spela, medan det med oss får kela.
Det är många ögon som nu tittar, leta där du tror dig ägget hittar." Det tog mig en bra stund att hitta det där stackars godisägget.
   Men den som brorsan skrev till min syster var ändå roligast:
"Ditt ägg ligger på en terass, nu får du för samhället göra en insats.
Ägg äts oftast med sked, ditt ägg ligger i Hultsfred." Jag är SÅ glad att det inte var jag som fick den, jag hade ALDRIG hittat ägget. Förutom det lilla faktumet att "terass" inte rimmar på "insats", inte någonstans, så var det riktigt bra. Det låg förstås inte i Hultsfred, utan under pappas flagga från Hultsfreds Räddningstjänst. Och mitt ägg låg i ett skåp bakom synthen, under några foton på oss när vi var små, så det var långsökt men bra. Till mamma lyckades jag (med hjälp av syrran) skriva något om att hon har nyckeln till kylskåpet och att hennes ägg ligger ovanpå det och "badar i damm".

Vi har kul. Fler familjer borde göra som oss; gömma godisägg och skriva rim.

Glad Påsk :)


Kommentarer
Postat av: SOFIA

GLAD PÅSK LILLY :D

2010-04-03 @ 17:16:40
URL: http://sofiart.webblogg.se/
Postat av: Lilly

GLAD PÅSK SOFIA :D

2010-04-03 @ 21:38:14
URL: http://lillynmagic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0