Politiskt upprop

Jag har redan sagt det på Facebook men det kan inte sägas tillräckligt många gånger:
I morgon är det kyrkval. Och ALLA som är 16 år eller äldre och medlemmar i Svenska Kyrkan MÅSTE gå och rösta. Även om ni inte tror på Gud, även om ni aldrig någonsin har besökt en kyrka i hela ert liv.
För sverigedemokraterna går runt i Göteborg och knackar dörr för att värva väljare. Lågt valdeltagande gynnar dem. Och har vi väl släppt in dem i kyrkan så är steget VÄLDIGT kort för dem till riksdagen nästa val, 2010.
Tänk bara på hur långt det kan gå. Har vi väl givit dem fritt spelrum så är vår demokrati förlorade.
Och, för er som liksom jag tror på kärlek åt alla: de vill riva upp beslutet om den könsneutrala äktenskapslagen. Ska vi släppa den, som vi har kämpat så hårt för?

Så jag säger det nu, till just Dig som sitter och tänker att du skiter väl i kyrkan och kyrkovalet. Om SD vinner framgång i detta val så gör de det i nästa också. Om de kommer in i riksdagen 2010 så är det Ditt fel.
Utnyttja din demokratiska rätt. Rösta, för kärlek åt alla och för bevarande av demokratin.

Kommentarer
Postat av: Melinda

Jag röstade! :) Och inte på SD, kan jag ju säga.

2009-09-27 @ 11:11:56
URL: http://metrobloggen.se/mindy
Postat av: Lilly

Bra, Melinda <3

2009-09-27 @ 20:55:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0