Kollektivtrafik, dagen och morgondagen

Dom kan flyga folk till månar
dom kan göra sprit av jäst
dom kan byta könsorgan på den som vill
Dom kan operera fånar
dom kan bota bråck och pest
dom kan göra en ny ras av en bacill
Dom kan köra mig på data
dom kan göra hus av grus
dom kan bygga in en laser i en slips
Dom kan få en burk att prata
dom kan flyga fort som ljus
Dom kan styra hela världen med ett chips

Men att få ett tåg att komma när man lovat
det är tydligen så öerhört begåvat
så där räcker inte vetenskapen till
Därför kommer alla tåg när ingen vill


Written by: Claes Eriksson, ledare för Sveriges humorelit Galenskaparna och After Shave.


Det var 20 år sedan den låten skrevs och det har inte hänt ett skit med kollektivtrafiken sen dess. Det är fortfarande så himla sant.
Fast idag var tåget bara 20 minuter försenat, igår var ni nästan en timme sena. DET var jobbigt. Men inget slår ändå maj 08 när vi skulle hem från Gbg satt två timmar i Falköping i 40 graders värme och väntade på en ersättningsbuss som aldrig kom. Fast i och för sig så hade jag varit på BWO och fått en kram av Martin Rolinski så jag störde mig inte så JÄTTEMYCKET på det xD

Övrigt: idag hade vi världens softaste friluftsdag, 40 minuter dragkamp och sen sluta. Jag åt kyckling på BarBQ och sen träffade jag Älskade Melinda och fick se hennes skola <333333

Och i morgon bär det iväg. Vi blir i alla fall fyra stycken på vår halva återträff. Muschi, Y och Tetti <3


Kommentarer
Postat av: Melinda

Hej älskade Lilly :) Jag ska länka din blogg i min nu. Länka min i din också? kram

2009-09-27 @ 12:22:05
URL: http://metrobloggen.se/mindy
Postat av: Lilly

Det ska jag <3

2009-09-27 @ 20:50:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0