Helgen

Jag har träffat Tetti, Masi och Y.
Jag har levt en helg på hamburgare, brända mandlar, tacos och korv.
Jag har sovit på samma dubbel-luftmadrass som två av mina vänner, känt dem andas intill mig och hållit på att ramla av så fort någon har vänt på sig. Legat och stirrat på digitalklockans röda siffror i taket.
Jag har överlevt i Drakgrottan, gått i konkurs på Monopol, lärt mig orden ”undantagsgubbe” och ”oomkullrunkerlig” och druckit två liter fanta.
Det var sjukt fantastiskt.

Våra gosedjur heter Vladdy, Bo, Bertil och Kim. En fladdermus, ett får och två nallar. Jag satte dem i rad på sängen. Två svarta, två vita. De var en förenad fyrklöver. Som vi.
Vladdy är min älskade fladdermus. Doften av vår helg sitter kvar i hans päls <3

Nästa hela återträff börjar redan planeras. Vi är två i Vimmerby och två i Flen, resten finns i Norrköping, Västerås, Kalmar/Nybro/Alsterbro/Bäckebo och Silverdalen.
Masi kom fram till att Linköping ligger i mitten och sätter press på mig att flytta dit.
Jag kan riktigt se framför mig hur vi, åtta personer, tränger ihop oss hos mig i världens minsta lägenhet med ett rum, ett kök och en toa och månadshyra på under 3.000, golvet täckt med madrasser och folk överallt.
   Jag gillar vad jag ser.

Kommentarer
Postat av: Melinda

Åh vad jag tycker om dig, Lilly :)<3

2009-10-03 @ 02:15:05
URL: http://metrobloggen.se/mindy
Postat av: Lilly

Åh vad jag älskar dig, Melinda <3

Jag SKA ordna det på något sätt <3

2009-10-08 @ 18:49:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0