Kort sammanfattning av dagen

Snabbt och ihopkrafsat blogginlägg här då:
 Dagen började strålande; jag hade sovit alldeles för lite och hade ont i huvudet, det var kallt och regnigt och det (till ingens förvåning) inställda tåget ersattes med en 30 minuter försenad buss. Jag och mina reskamrater beklagade oss inför tågvärden över att vi missar så mycket undervisning på grund av alla förseningar (Tove förde vår talan; hon är äldst, har pendlat längst och är den som håller ställningarna i vår grupp), han tyckte det var minst lika tråkigt som vi och lovade att framföra det till sin chef, men han står typ lägst ner på Veolia så det är väl inte mycket han kan göra.
 Gympan såg jobbig ut så jag var glad att slippa den (mådde faktiskt inget bra, förkyld och hostande och ont i huvudet), istället höll jag Elin sällskap på bänken och fick senare mer sällskap av Isabelle och Josse som också insåg det ohälsosamma med idrott (Josse mådde illa och var yr, Isabelle kommer jag inte ihåg vad det var med men det var något liknande).
 Maten var himmelskt god, bilden var sotig (vi målade med kol, jag blev jättenöjd med en av mina bilder) och tågresan hem blev en ännu trevligare tillställning än vanligt då den vanliga duon av mig och Sofia utökades med först Victor och sen Mika. Vi pratade en massa skit om allt möjligt, när vagnen med godis och dricka och annat kom förbi så var alla sugna men ingen hade några pengar (Sofia måste spara till Holland och mitt kort ville de inte ta), utom Bästa Victor som köpte en Cola åt Sofia, en Fanta åt mig och en påse bilar åt oss alla. Vi gillar Victor mycket :D (mer än vanligt xD)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0