Mjölk, innebandy, Daniel Westling och bortglömda tidningar

Vi skulle äta kvällsmat, jag var väl lite oseriös och min brorsa var ännu värre. Han sa något roligt samtidigt som jag drack mjölk, jag började garva och tack vare det luktar min tröja nu sur mjölk i blandning med diskmedel. Sen garvade vi ännu mer när jag skulle rabbla upp vilka som vunnit Eurovision från 2005 och framåt (bara för att bevisa att jag kan) och för mitt liv inte kunde komma på vad den där ryssen 2008 hette utan bara fick det till Bin Laden hela tiden. Oj oj oj, vi har kul i min familj XD

I övrigt har det varit en riktigt rolig dag; först skrev vi noveller på svenskan, vilket jag som typ-författare bara älskade. Sen hade den högst efterlängtade skolkatalogen ÄNTLIGEN kommit, så jag och Isabelle kom sist till sporthallen eftersom vi (läs jag) var så upptagna med att kolla.
Egentligen skulle vi haft elevledd lektion, men eftersom nu Joël har gått och fått svininfluensa så spelade vi innebandy istället. Mitt lag kanske inte direkt vann, men vi var överlägset bäst av alla på att peppa varandra. "KOM IGEN SOFIA!" "HÄRLIGT HAIDAR!" "DU TAR DEN EMMA!" vrålade vi samtidigt som vi sprang som idioter efter den där stackars bollen. Det var faktiskt roligt. Jag var jättsvettig efteråt och mer eller mindre fysiskt utmattad (ja, jag har kass kondition) men det var roligt.
Nästa roliga var Scenisk Gestaltning när vi lekte en lek som gick ut på att en person gick ut ur rummet och vi andra bestämde vem den här personen var och vad h*n hade gjort. När nämnd person kom in igen så skulle vi vara journalister och ställa en massa frågor utifrån vilka personen skulle gissa sig till vem han/hon var och vad han/hon hade gjort. Först var det jultomten som hade rånat en bank mitt i sommaren, sen Jesus som hade gått ur kyrkan och slutligen, det roligaste av allt; Daniel Westling som hade brutit sin förlovning med Victoria för att istället leva med kungen. Och precis ALLT som Emelie svarade stämde in så bra att vi bröt ihop av skratt. Gaah vad kul det är med Scenisk <3

På tåget hem var hela vårt resegäng samlat; jag och Sofia, Victor (som efter två veckor äntligen hedrade oss med sin närvaro), Mika och så hennes lärar-vän som jag fortfarande inte vet riktigt vad hon heter. På grund av utrymmesbrist så satt dock Mika och hennes vän för sig själva.
Jag och Sofia och Victor hade som vanligt mycket trevligt, faktiskt var vi så fixerade vid att prata och vid den där skolkatalogen att vi inte förrän vi var hemma i Vimmerby insåg att vi hade glömt att läsa våra tidningar. DET slår alla rekord. Varje dag sen vi började på FU så har jag och Sofia varje eftermiddag tagit en Extra och en Metro och läst dem på tåget, och nu bara GLÖMDE vi det?!
Vi skyller det på skolkatalogen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0