Utdrag från min bilddagbok, december 2008

2 december:
Idag var det öppet hus på vimmerby gymnasium. Delas i grupper och slussas över byggarbetsplatsen från barack till barack. Kändes mest som slöseri med tid för mig som ändå ska gå i Linköping, men jag antar att det ändå är bra att få lite grundläggande information om alla program.
Ullrika Öst (franska-vikarien som jag HATAR) stirrade på mig som om jag var ett ufo när jag sa att jag inte ska gå i Vimmerby. Thomas (min ordinarie franska-lärare) tyckte däremot att det lät jättebra att jag skulle gå Internationell i Linköping. Inte för att jag bryr mig ett skit om vad någon av franskalärarna tycker eftersom det ändå är mitt val och mitt liv, men det är ändå rätt intressant att se vem som är positiv av dem...


5 december:
Häromdagen tänkte jag att jag borde skaffa en blogg, jag som har så himla mycket åsikter om allting.
Sen slog det mig: jag behöver ingen, jag använder bdb som blogg xD
Men den dag jag tröttnar på bdb (kommer nog bli ganska snart om internet fortsätter hänga sig var femte minut varje gång jag är inne >_<) så kommer jag definitivt skaffa blogg.


9 december (med passande bild på en gapande Lucia):
Lucia-övning idag då. Xx (här nämns mellanstadiets musiklärare på vimarskolan vid namn) stod och dirigerade hur vi skulle sjunga och var vi skulle stå, och sen fick hon världens utbrott för att några stod fel, några tuggade tuggummi, några gick iväg för tidigt... Och jag som var naiv nog att tro att jag skulle slippa henne bara för att jag började sjuan. Knappast. Xx slipper man inte så länge man går på vimar...
Sen fick vi gå ut igen och göra om det en massa gånger. Jag och Veronica var rätt säkra på att vi skulle bli kvar där halva natten, men lyckligtvis kom vi därifrån halv 10.
Helt ärligt fattar jag inte vad jag gjorde där: jag ska ju till Kalmar på fredag och lär knappast hinna vara med i något Lucia-tåg. Men det var roligt att få prata med Veronica igen, det var längesen :)

Och på biologin hade vi ett litet uppror. Det var riktigt uppiggande faktiskt. Tanken var ju att vi skulle ha prov på HUR MYCKET SOM HELST dagen innan betygen sätts, men det protesterade vi mot och till slut gav läraren med sig och skippade hälften.
Det piggade som sagt upp min dag lite, eftersom det inte helt oväntat bor en liten rebell inom mig, hehe...



12 december:
Ja, god jul på er då, alla söta saker <3
När jag skriver detta är det ju inte jul, men jag gissar att det blir som vanligt: äta nån skinka, glo på Kalle Anka, vräka i sig skumtomtar och gnälla över att det inte är någon snö ute. Det är ungefär vad jag brukar göra på julafton i alla fall xD
Helt ärligt är Kalle Anka sjuuuukt uttjatat och nått jag kollar på bara för att jag är en hopplös traditionsmänniska. Jag kan allt utantill:
Ferdinands mamma: "Hördu Feeeeeerdinand, varför leker inte duuuuu med dom andra små tjurarna? Och stångas du med?"
Ferdinand: "Jag trivs bättre hääääär där jag kan ha det luuugnt och sköööönt. Och lukta på blommorna."
Berättaren: "Och hon var en sån fin och förstående mor, fastän hon var en ko, så hon lät honom sitta där, och vara... lycklig."

Karl-Bertil Johnssons Julafton är sååååå mycket bättre:
Mamman: "Tyko! Faster Märta har skickat oss en handmålad porslinstallrik!"
Pappan: "Det var väl en herrans nåd att inte den kom fram!"
Bästa repliken ever xD <3

Nej, helt ärligt längtar jag mest till jullovet och Sötungarna. Men god jul på er alla människor :D


13 december:
Glad Lucia då :P
Jag vill ha Martin Rolinski i vit skrud med glitter i håret! <333


16 december:
Till tomten (som i och för sig ändå inte finns)

Vad jag önskar mig i julklapp (utan inbördes ordning):
* Att xxxxx (här nämns några av mina då närmaste vänner vid namn) flyttar in i min garderob så att jag slipper längta ihjäl mig efter dessa
* En bättre värld där rasism, nasism, djurplågeri, mobbing, homofobi, rädsla och hat inte längre finns.
* BWO inslagna i silkespapper
* En trevlig, omtänksam person att vara tillsammans med; någon som kan ge mig mycket kärlek och som jag får krama och pussa när jag vill
* Att vi BWO-fans slutar falla isär och istället kan återuppbygga vår gemenskap
* Att jag får resa och se världen
* Att jag blir en bättre människa
(okej, nu börjar det bli för klyschigt. Men jag håller fast vid de 6 första).


19 december:
GOD JUL!

Idag hade jag faktiskt en RÖD tröja på mig. Tycker nästan att folk borde bli chockade över att se mig i någon annan färg än svart vid det här laget. Men det är ju bara jul en gång om året så ;) Och jag kände mig rätt snygg :D
Övrigt av intresse (eller inte): Vi åt chips och ischoklad i kafeterian, Johanna och Rebecca och ett antal andra människor sjöng väldigt fint i kyrkan, jag åt lunch med världens sötaste Alex (Therese var någon annanstans), min franskalärare skämde ut sig på julshowen, och jag fick tre MVG :D

God jul och grått nytt hår på er alla söta varelser <3


25 december:

  Idag är det juldagen. Julstämningen försvann i samma stund Kalla Anka tog slut. Nu sitter jag här och knarkar pride-låtar (I'm happy. I'm carefree. And I'm gay. I was born this way! Power to him (Y) ), chattar med Älskad Elise och någon rätt trevlig Sofie, längtar ihjäl mig tills jag ska träffa Emma och tidigare nämnd älskling, samt funderar lite på livet och kärleken och på hur många som orkar med mina meningslösa bdb-inlägg.

Glad påsk.








Ja, vad kan man säga? Man hittar en del kul när man kollar igenom gamla saker.
Och nej; jag saknar INTE bilddagboken. Den tillhör mitt förra liv. Vad jag möjligtvis kan sakna är alla meningslösa test som man fyllde i, de var roliga ibland.
Annars var det mest hemsidan där jag beklagade mig högt för alla som fanns på min vänlista. Notera alltså att texterna jag klistrat in här är utdrag ur de mer glada inläggen, jag hittade även en hel del som jag bara ville gråta när jag läste. Bilddagboken var verkligen med betoning på dagbok för mig, jag skrev verkligen ALLDELES för personligt. Mycket personligare än jag någonsin skulle tillåta mig själv att skriva idag. Och då är ändå den här bloggen ganska öppen.


God jul mina älsklingar <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0