New Moon = bra, KLT = dåligt

Jag är helnöjd. Jag har sett New Moon, jag slapp se den i Vimmerby och jag fick se den med en person jag verkligen ville se den med. Förutom att jag spillde ut lite popcorn så var allt helt perfekt. Från de överbelamrade extremt kladdiga hamburgarna vi åt på Sibylla, genom Linköping i månens sken via den hinduiska/buddistiska/något annat-munken som vi pratade med och hela vägen in på bion.
Filmen är bra. Filmen ska ses. Enda nackdelen är att jag kom hem halv elva och gick och lade mig halv tolv, så jag kommer nog vara rätt död på franskan klockan två till halv fyra iadg, haha. Men det är det värt, helt klart. Tack för en jättetrevlig kväll, Melinda <3

Sen något jag är mindre nöjd med: i morse fick jag och Sofia tabellerna med de nya tågtiderna. Jag trodde inte att det kunde bli sämre tågtider mellan Vimmerby och Linköping än vad det redan var, men jo då; underskatta aldrig KLT. Inte nog med att 08:31-tåget, som jag redan nu har det stressigt att hinna med på morgonen, kommer gå redan 08:23. Ett-tåget går nu 12:23, det blir ingen lång lunch på fredagar (då vi slutar innan lunch) för oss. Framförallt inte de veckor vi äter 12:15.
Men, det värsta är ändå att fyra-tåget nu går 16:23. Jag upprepar: 16:23. Har ni någonsin HÖRT något så onödigt?!
På måndagar slutar vi antingen kvart i tre eller halv fyra. På tisdagar kvart i tre, onsdagar halv fyra. Vi kommer få vänta ÄNNU längre än vi fick förut. Dessutom är vi då plötsligt inte hemma förrän 17:46, fattar ni?
   Sofia säger att jag inte har någon rätt att klaga eftersom jag blir hämtad och skjutsad, och visst: hon har det värre. Hon har bussar att passa. Men jag tänker klaga ändå. Mycket.

Kommentarer
Postat av: Melinda

http://metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.13267056 Tack själv, Lilly <3 :D

2009-12-03 @ 07:28:45
URL: http://metrobloggen.se/mindy
Postat av: Lilly

<3

2009-12-03 @ 18:13:31
URL: http://lillynmagic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0