Julavslutning

Jag vet inte hur ni föreställer er en julavslutning, men jag vet hur min bild av den är: att sitta på en stenhård träbänk, alternativt stå uppe på läktaren, i en idrottshall i två timmar och lyssna på när lärarna skämmer ut sig, stjärneleverna sjunger, en viss rektor vid namn Sam Månsson håller ett fruktansvärt långtråkigt tal om hur fantastisk vår skola är och hur mycket vi älskar varandra och vilka fina elever han har (det märktes verkligen att han hade tillbringat hela terminen på ett kontor och skapat sig en helt förvriden verklighetsbild) och alla övriga gapar och skriker och är fruktansvärt uttråkade. När det äntligen är slut skyndade vi oss ut, glada över att slippa hela skiten.
Glöm Vimarskolan och Sam Månssons tal. På FU har vi så sjukt mycket mer stil. Vi satt på golvet, alla elever och alla lärare på hela skolan i en liten dansstudio, och så hade varje klass varsitt spex. Lärarna började. De gjorde sin egen version av samma Brittish Pantomime som jag och de andra hade spelat upp bara några timmar tidigare: Jack And The Beanstalk. Fast istället för jättens hantlangare som hade tillfångatagit bybor så var det en ond lärare som höll några elever kvar i uppehållsrummet för att de inte var klara med sitt grupparbete. När min nuvarande rektor, Peter, kom in på scen iförd blommig kjol så jublade hela skolan.
Sen kom elevspexen i tur och ordning: 31, 3D, 2i, 2D, 1i och så 1D. Vi hade lite olika koncept, men de gick alla ut på samma sak: vi gjorde parodi på våra lärare. Vi har alla samma lärare och de gestaltades så klockrent att publiken tjöt av skratt. Jag jublade och skrek som om jag hade varit på BWO-spelning (haha inte RIKTIGT så mycket kanske, men typ xD).
   Just nu sitter jag i skolans datasal (nähä? xD) och väntar på bussen till Motala och festen. Kalle sa att nästan alla ska med den som går 17:20, så jag går nog ner vid strax efter 5.
Så länge får ni se fram emot bilderna på Joël som dragqueen, Isabelle som ond och puckelryggig och Sofia A med sitt glitter. De kommer läggas upp på Facebook så snart jag hinner. Nattens tillbringas i sovsäck på ett golv någonstans i Motala, morgondagen någonstans runt Linköping.

GOD JUL


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0