Dags för vaccination

Idag var det ju dags för oss FU:are att få den mytomspunna svininfluensa-sprutan. Och vi överlevde, allihopa. Vi fick saft av rektorn och två papper med information om alla biverkningar vi kommer få.
Dock tror jag att Lisa och CO blev lite höga på vaccinet eftersom grammatiken plötsligt blev helt hysteriskt kul och vi alla satt och mer eller mindre garvade åt satsdelarna. Tur att Maria är en sån snäll och förstående lärare.
   Jag var lite nervös, ja. Jag gillar inte sprutor. Inte så att jag blir illamående och svimmar, men jag tycker det är omysigt när folk sticker in saker i min arm. Det gjorde faktiskt lite ont, men sköterska-människan sa att det berodde på att jag spände mig. De hade för säkerhets skull tagit in en sjuksäng i vårt klassrum, dock tror jag inte att någon behövde använda den. Men Isabelle tyckte den var himla rolig att sitta i.
   Sen hade cirka fem eller sex personer i klassen idrott, vi som nyss hade vaccinerats slapp (gissa om Lilly var lycklig?). Så istället gick jag och Isabelle på stan i ösregn och handlade julklappar. Riktigt mysigt.

Just nu sitter jag i en tom datasal och väntar på att klockan ska bli 15:50 så att jag kan åka hem. Sofia hade jätteont i halsen redan i morse och gick till skolan idag bara för vaccinationens skull, och för att hennes grupp skulle ha redovisning på kultur- och idéhistorian. Nu hade det tyvärr blivit någon ändring så det var istället min grupp som hade redovisningen, och då valde Sofia att åka hem. Även Johanna lämnade oss efter lunch, hon hade tydligen feber och om det berodde på vaccinet eller något annat är det ingen som vet.
Själv har jag för tillfället inga biverkningar alls, förutom att det är ömt precis där hon stack in sprutan men det var det å andra sidan sist jag tog blodprov också. Isabelle (som tydligen tillhörde någon riskgrupp och redan var vaccinerad) säger dock att alla i klassen kommer ha JÄTTEONT i armen i morgon. Vi får se hur det blir med det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0