Angående svensk kollektivtrafik

Hej Lilly!

Tack för ditt mejl.

Vi har varit tvugna att ändra Kustpilen trafiken pga av att andra trafiksystem har ändrat sina trafikupplägg i Linköping. Detta har inneburit att vi inte längre kan komma in eller ut från Linköping i de tidslägen som vi hittills haft. Vårt huvudsakliga uppdrag för trafiken är att se till att anslutningarna till den interregionala trafiken fungerar i Linköping. Hade vi inte ändrat tidtabellen hade vi fått över en timmas bytestid på alla förbindelser i Linköping. Detta går inte vår uppdragsgivare, Rikstrafiken, med på.

Att lägga en tidtabell är som att lägga ett stort pussel. Vi har en mängd parametrar och önskemål att ta hänsyn till. Ett starkt önskemål från tidigare år har varit att 15.50 tåget skulle ändras till att gå minst 20 minuter senare. Så när vi gör tidtabellsförändringar så drabbar det alltid en del resenärer negativt medan andra får bättre resmöjligheter.

Vi beklagar dock att ändringen medför stora negativa konsekvenser för dig.

Vid vidare kontakt angående detta ärende med nummer 10572, vänligen använd nedanstående länk.

*länk*



Med vänlig hälsning
Kalmar Läns Trafik AB






Beklaga på ni bara, det hjälper inte mig ett piss. Måndagar kommer jag få vänta i Linköping en timme, en timme och fyrtiofem minuter varannan måndag. En och fyrtiofem varje tisdag, en timme varje onsdag och på fredagarna får jag tjugo minuters lunch. Vad väljer man, skippa lunchen och äta hemma (tågresan hem tar en timme och tjugo minuter) eller köpa något att äta? Varje fredag hela nästa termin.
   Det här funkar inte längre. Jag MÅSTE ha en lägenhet och jag måste ha den snart. Jag står inte ut nere i Vimmerby.

Kommentarer
Postat av: Linnea

Jag förstår inte, vad händer?

2009-12-11 @ 21:50:38
URL: http://neaklasen.blogg.se/
Postat av: Linnea

Jaha dom har ändrat alla tider? vad jobbigt "/.

2009-12-11 @ 21:52:05
URL: http://neaklasen.blogg.se/
Postat av: Lilly

Det SUGER. Jag trodde inte att tågtiderna mellan Vimmerby och Linköping kunde bli sämre, men jodå: underskatta aldrig KLT. Nu får vi vänta en timme varje onsdag, en timme och fyrtiofem minuter varje tisdag och på fredagarna får vi tjugo minuters lunch.

2009-12-13 @ 00:03:30
URL: http://lillynmagic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0